Indflytning og husregler

Vi vil gøre alt for, at du får en tryg indflytning og en rolig opstart på opholdet i dit nye bofællesskab.

Før du flytter ind, så har du været på et besøg herude – eventuelt sammen med din kommunale sagsbehandler og/eller pårørende. Her vil du have mødt mindst en medarbejder fra det team, som du bliver tilknyttet, som også vil have deltaget i flere af de møder, der har været op til indflytningen.

Når du flytter ind

Du får en masse lavpraktisk hjælp i staten fra personalet i dit team. Det vil også være dem, som hjælper dig ved indflytningen med at få sat ting på plads, hjælpe med indkøb af ting, du måtte mangle mv.

Personalet fra dit team vil løbende lave aftaler med dig, så hele indflytningsprocessen sker trin for trin. For en ting er at flytte ind rent fysisk – noget andet er at møde hele bofællesskabet. Derfor vil du løbende møde det resterende personale og de øvrige beboere i et tempo, som du er med til at sætte.

Vi hjælper dig også med at skifte adresse og læge samt vælge den tv- og netudbyder, du ønsker – og en hel masse andre ting, der følger med en flytning.

Rent økonomisk, så skal du som borger selv finansiere indkøb af de ting og møbler, du står og mangler. Som personale kan vi godt være behjælpelige med at søge engangsydelser hos din hjemkommune.

Husregler

For at vi sammen kan fastholde et godt bofællesskab, så stiller vi disse krav til alle beboere:

  • At du er deltagende i dagligdagen og en aktiv del af bofællesskabet.
  • At du er med til at få stedet til at fungere.
  • At du er villig til at gøre en aktiv indsats for at komme ud af et eventuelt misbrug.

Bofællesskabet er en mobbefri zone med plads til alle. Et sted hvor du kan slappe af og være den, du er.